Boston Consulting objavio zanimljivo istraživanje o budućnosti automobilske industrije

Boston Consulting objavio zanimljivo istraživanje o budućnosti automobilske industrije

The Boston Consulting Group je objavio novo istraživanje o budućnosti mobilnosti, pod nazivom „The Reimagined Car: Shared, Autonomous and Electric“. U nastavku Vam donosimo najzanimljivije nalaze istraživanja.

Do 2030. godine značajan dio od 175 miliona stanovnika najvećih američkih gradova će početi koristiti dijeljena autonomna električna vozila (engleski: shared autonomous electric vehicles, skraćeno: SAEV). Stručnjaci za mobilnost The Boston Consulting Groupa procjenjuju kako će na flote SAEV automobila otpadati polovina kilometraže u najvećim američkim gradovima i oko četvrtine u cijelim Sjedinjenim Američkim Državama.

Potrošači koji se okrenu dijeljenim autonomnim električnim vozilima uživat će u uštedama od oko pedeset posto u svojim troškovima transporta i čak 30 milijardi dobivenih sati slobodnog vremena koje više neće morati izgubiti za volanom u gužvama i potrazi za parkirnim mjestima.

Urbana društva će dodatno profitirati od dijeljenih autonomnih električnih vozila: prometne nesreće i prometne nesreće sa smrtnim ishodom smanjit će se za oko dvije trećine. Dramatično će se smanjiti i onečišćenje: oko sto miliona tona CO2 manje bit će ispušteno u atmosferu. Milione kvadratnih metara koji su nekad bili korišteni za parkirališta gradovi će moći prenamijeniti u zelene površine ili komercijalne svrhe uz istovremeno povećanje dostupnosti prevoza za starije, osobe s invaliditetom i osobe slabijeg imovinskog stanja.

Gradovi će proaktivno usvajati politike za privlačenje i smještaj flota dijeljenih autonomnih električnih vozila. Očekivano je da će regulativa kaskati za inovacijama i usporavati ih, ali stručnjaci BCG-a za mobilnost naglašavaju kako se događa upravo suprotno, neki američki gradovi već se sada pripremaju za dijeljena autonomna električna vozila kao rješenje dugoročnih problema pristupa, dostupnosti i sigurnosti gradskog prometa.

Za sada, BCG-ov model pokazuje kako flote dijeljenih autonomnih električnih vozila mogu profitabilno funkcionirati u velikim i jako velikim gradovima. Koliko profitabilno?

Veliki gradovi bi mogli imati flote do dvjesta hiljada vozila. Svaki velegrad bi trebao na godišnjem nivou za flotu te veličine osigurati oko 2,5 milijardi dolara. U manjim gradovima i ruralnim područjima flote dijeljenih autonomnih električnih vozila neće biti isplative. U gradovima srednje veličine trenutno nema naznaka da bi model mogao biti profitabilan, ali ubrza li se tehnološki razvoj ili pojave nove prilike za ostvarivanje prihoda, tada bi i gradovi srednje veličine mogli uvoditi flote dijeljenih autonomnih električnih vozila.

Prodaja novih vozila će doseći svoj vrhunac i struktura potražnje će se dramatično mijenjati. Dobro poznati poslovni modeli u prevozu i autoindustriji bit će ugroženi. Proizvođači automobila i dobavljači dijelova morat će dobro promisliti o budućnosti svojih poslovnih modela i smisliti kako će preživjeti u novoj paradigmi prevoza. Neke kompanije će potpuno promijeniti postojeći poslovni model i postati pružatelji usluga prevoza, a neki će propasti.

Cijelo istraživanje pogledajte ovdje.

 

 

L.Đ

O autoru

Srodni članci