BMW i Daimler se udružuju u borbi protiv Ubera i Wayma

BMW i Daimler se udružuju u borbi protiv Ubera i Wayma

Danas nam je gotovo nezamislivo da, umjesto posjedovanja vlastitog automobila, konstantno iznajmljujemo automobile samo onda kad su nam potrebni i plaćamo samo takvo korištenje.

No, u mnogim kompanijama vjeruju kako će se u budućnosti sve više ljudi odlučiti na ovakav način korištenja automobila – neće imati problema s kupovinom, registracijom, plaćanjem parkinga, kvarovima i slično, već će, kada im je potreban automobil, samo putem aplikacije rezervirati vozilo i pokupiti ga na najbližem mjestu ili će se dogovoriti da ih automobil čeka ispred kuće.

Ovo će naročito imati smisla kada cestama zagospodare autonomni automobili s električnim motorima jer će njihovo korištenje biti jeftinije i jednostavnije.

U takvu budućnost vjeruju Daimleru i BMW-u, velikim konkurentima na automobilskom tržištu te je i njima jasno kako će lakše konkurirati novim (i budućim) igračima na tržištu prevoza poput Ubera i Googlea, odnosno Wayma koji već dugo vremena razvijaju vlastite servise za taksi prevoz, odnosno za dijeljenje prevoza.

Zbog toga su se iz ovih kompanija odlučili na saradnju na području urbane mobilnosti te je Dieter Zetche, predsjednik Daimlera i šef Mercedes-Benza u nedavnoj izjavi naglasio kako s BMW-om žele kombinirati stručnost i iskustvo u razvoju jedinstvenog i održivog ekosustava urbane mobilnosti.

Ove će kompanije tako udružiti svoje car sharing odjele te će nova kompanija u kojoj će BMW i Daimler imati po 50 posto udjela uključivati dosadašnje servise Car2Go (Daimler) i DriveNow/ReachNow (BMW) – pri čemu treba napomenuti da odluku o saradnji i spajanju ovih kompanija prvo trebaju odobriti regulatorna tijela u SAD-u i EU.

Car2Go je najveća car sharing kompanija koja je prošle godina imala više od 2,5 miliona registriranih korisnika i flotu od oko 14 hiljada automobila u 26 zemalja – DriveNow ima više od 6 hiljada automobila u 9 europskih zemalja, dok je ReachNow dostupan u tri grada u SAD-u.

Saradnja velikih rivala je još jedan dokaz koliko ozbiljnom tradicionalni proizvođači automobila smatraju opasnost od kompanija iz Silicijske doline poput Ubera i Wayma koje se mogu brže i bolje prilagoditi promjenama na automobilskom tržištu koje donosi tehnologija.

 

www.theverge.com

O autoru

Srodni članci